Afscheid van RINUS

Vorige week , 22 november 2013,  hebben we onze lieve Rinus (de kat van m 'n zusje) laten in
slapen.
Rinus is 6,5 jaar oud geworden.
Deze foto van mijn vriend Ri - noe - soe - soes maakte ik op 28 oktober, toen het stormde.
Rinus had een nierziekte/chronische nierfalen onder de leden. Hij had altijd veel dorst, daarom was een van z 'n lievelingsplekjes bij de sloot ..
De laatste tijd ging het slechter. Hij knarste met z 'n tandjes en op donderdag 14 november kwam er bloed uit z 'n bekje. Een syntoom van chronische nierfalen.
Ondanks dat we wisten dat Rinus ziek was, dachten we steeds : het gaat wel weer, ..
Woensdagavond 20 november lag hij in de badkamer en ik mocht hem over z'n buikje aaien.
Die nacht is hij in de keuken gebleven en de volgende morgen wilde hij , logisch dacht ik, naar buiten.
Maar hij kwam niet meer terug. We maakte ons ernstige zorgen. Evenals een week geleden toen hij na dat hij dat bloed in z'n bekje had de volgende dag ook niet thuis kwam.
De volgende morgen echter, lach hij toch in de schuur ! Maar hoe ... ik heb hem er uitgehaald en zei : Dit kun je geen kat meer noemen ! Hij kon niet meer op z 'n pootjes staan, was ijskoud en stijf. We dachten gelijk dat hij bijna dood ging. Hij ademde alleen maar ! Ik heb hem op de bank, op het plekje van Gerlinde gelegd, maar daar lag hij 3 uur later nog. Te lijden.
Gerlinde kwam thuis en toen hebben we besloten om de dierarts te bellen. Dit kon zo niet langer, vonden wij. Maar.. we vroegen ons af of hij nog wel levend bij dierenarts komen zou, ... dat gebeurde wel, maar hij reageerde absoluut niet meer !!!!! Tijdens een gesprek over casteren en het leven en ziekteverloop van Rinus is hij rustig ingeslapen. Rinus was totaal uitgedroogd.
Rinus is het derde huisdier wat we dit jaar zijn kwijtgeraakt. Op 18 maart Luukie, op 29 augustus Nippertje.
Rinus is een zoon van Snoetje(leeft niet meer) en had 3 nestgenootjes (zwart,lapje en gestreept - ook allemaal al overleden). Rinus is geboren op 14 mei en kwam z 'n 5 weken later bij ons wonen.
 Rinus was ziek, en moest als klein kitten 2 keer naar de dierenarts. Hij kreeg o.a een infuus. Omdat hij zo zwak was mocht hij mee op vakantie, naar Bruinisse. Ik heb toen hij nog maar net bij ons woonde met hem Poesjes - DVD met hem gekeken. Van die DVD komt zijn naam vandaan. De poesjes dvd gaat over de katjes Rinus,Theo,Heidie en Sientje.

Rinus heeft 4 dochters gekregen, met Spook. Peukie,Bells, Draak en Mosi. En dochter Bells kreeg op 12 april drie kinderen(Boefie,Bobo en Bluukie), .. dus Rinus is ook opa geworden. Poes Micky vond hem ook erg aantrekkelijk, de laatste tijd.
 Rinus (nov 2013)
Rinus met zijn kleizoon Boefie en de andere opa van Boefie TEDDY.

Ik noemde Rinus vaak Mister Rinus.
R - i - i - i - inus
Ri - noe - soe - soes
Ranus, Ronus
Handsome Rinus
Rinuzzz
of ik zong :
Rinus, Rinus
Rinus, Rinus, Rinus
Ri - hi - nus 

We zullen Rinus absoluut heel erg gaan missen... !!!
 

Reacties

  1. Als ik dit zo lees en bekijk mis ik hem meteen weer heel erg. Wat een superfoto van Riesje met Boefie en Teddy op de kachel. Rinus was een trouwe kameraad en gelukkig hoeft hij nu niet meer te lijden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gorillafamilie 's

rondje rijp, 17 januari 2013