Rood, Wit en Blauw ...

 zijn de kleuren van de vlag.
Oranje is de wimpel op Koningsdag ..

Maar Oranje is ook de kleur van deze slagroom soes en deze vrolijke donut ..
Koningsdag nieuwe style .. tja .. de meeste mensen kozen gewoon voor traditionele activiteiten.Zoals koekhappen :) , zaklopen , ringsteken, de vrijmarkt, lawaaioptochten en fietspuzzelritten.
En natuurlijk voor het eten van een Oranje Tompouche

over  tompoezen gesproken .. ook onze katten vierde feest ;)
Teddy mocht poseren met een oranje sjaal .. maar die vond hij toch wel wat te dik en onhandig om zijn nek.
en dit is Ratje ... met een slinger gemaakt van loom elastiekjes op haar rug.
Ik ben onlangs ook begonnen met het leren van breien en ivm met Koningsdag met oranje wol.
ook nog even met loom elastiekjes zitten haken.



'vroeger' telde we altijd hoeveel vlaggen we zagen
creatief .. een vlag van emmertjes
gezond : mandarijntjes.
ook zo'n traditie .. het dragen van kleding in de kleuren van de vlag : rood , wit, blauw en oranje!
Roetje bij mij op schoot ...

De Koning was in Dordrecht.
Wij waren een paar jaar geleden in Rhenen .. toen zagen we slechts een glimp.
Daarom bleef ik dit jaar thuis. Ben ik naar de vrijmarkt geweest en ongeveer 30 kilometer wezen fietsen.
De Koning bekijk ik wel via filmpjes op internet en foto 's in de krant.












Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gorillafamilie 's

rondje rijp, 17 januari 2013