Koud maar Zonnig bezoekje aan de Apenheul.

Na een periode van ongeveer een halfjaar is de Apenheul weer open, .. op woensdag 27 maart (oeps hier stond eerst : 28 maart dacht ik, maar er bleek zelfs : 28 april te staan)  brachten mijn zus en ik ons eerste bezoek van dit seizoen.Vorig jaar liepen we rond in een shirtje met korte mauwen, dit jaar was het koud ! Echt nog winterjassen weer, maar gelukkig scheen de zon ...

De doodshoofdaapjes moesten binnen blijven, dat leverde overigens wel een gratise beker warme chocolademelk melk op. 

 
Ik begin met een foto van de ijswaterval. Zo koud was het, ... de grachten en slootjes in de apenheul waren bevroren ! Op die manier lukte het een berberaap om te ontsnappen.



De berberaap had een plekje gevonden voor het verblijf van de hoornraven Buddy en Holly.
Aan de andere kant van de gracht is het Gorilla eiland. Eerder zat hij al aan de andere kant van het wandelpad. 















 Dit is een van de 3 Bonobo - peuters, ook de Bonobo waren dus buiten. Heel even maar, .. en ook niet allemaal... 1 van de moeders was binnen met haar kind.

Neusaap Bagik , zijn vrienden Bena en Julau zijn dood, maar gelukkig heeft hij een andere metgezel gekregen : een Javaanse Langoer... mogelijk een vrouwtje, want hij probeerde met haar te paren...
De rode en zwart - witte Vari 's werden gevoerd en waren aan het zonnen, dit is mijn favoriete 
foto .. (dit is volgens mij Rob. Rob is 22 jaar oud, de andere zwart - witte vari heet 'Cleff') 

Orang Oetan Amos is erg stoer geworden! Mijn foto 's van orang oetans zijn bijzonder goed gelukt, .. Ik gebruikte een speciale stand.. op die manier kreeg ik steeds 1 foto met en 1 foto zonder flits, .. Het is alleen niet ideaal dat apen zo snel zijn , .. :-) 





Dit is gorilla peuter M'Zungu, een zoon van Nemsi en het halfbroertje van baby Jabari.
De gorilla 's waren een poosje buiten, maar toen wij uitgebreid bij ze zijn gaan kijken zaten ze lekker binnen. 

Een Wanderoe.Ook de Wanderoe 's waren buiten. De waterval en de grachten waren bevroren, maar door de zon werd het uiteindelijk aardig warm en viel het helemaal niet tegen...
We hebben in iedergeval een leuke middag gehad en de volgende keer hopen we dat het mooi lente weer is (eh.. niet TE warm, natuurlijk). Als we weer gaan hopen we ook baby - wolaap Pedrito te ontmoeten en zijn broertje/zusje .. Verder zijn er ook ringstaartmaki 's , een rode brulaap en een Sifaka geboren , ..
Met de groeten van mij en de doodshoofdaapjes, ..















Reacties

  1. Hartstikke leuk verslag, zouden echt meer mensen moeten zien! Overigens waren we er inmiddels toch achter dat het geen RoB maar RoN was?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gorillafamilie 's

rondje rijp, 17 januari 2013