Sneeuwklokjestocht

6 maart, woensdagmiddag.
Het was heerlijk weer, .. dus mijn moeder en ik zijn een stukje wezen fietsen.
We noemde het de sneeuwklokjes route. Ik zei : als ik lammetjes zie wil ik stoppen om een foto te maken, maar nergens waren lammetjes buiten. Deze foto is gemaakt vanaf de Lingedijk (Acquoy) .. je ziet de Linge, weilanden en daar achter de Acquoyse Lingedijk,  Acquoyse huizen.en ook de Acquoyse kerk.


Deze boom fotografeerde ik vanaf een bankje bij de kerk.


De Acqouyse kerk is best apart. De (stompe) toren staat los van de rest van het gebouw.


Dit zijn ford Asperen en de kerktoren van Asperen, allebei gefotografeerd vanaf de Langedijk (Acquoy)

 De sneeuwklokjesroute : voor dit huisje (Langedijk, naast fort Asperen) stonden er een heleboel.
 Dit is ook een fort : Geofort oftewel : fort Herwijnen. Hier heb je o.a een doolhof en een vleermuizenspeurttuin, 









Deze foto is genomen vanaf de Lingedijk, dit keer Lingedijk Gellicum. We maakten even een tussenstop bij het gemaal :

Dit zijn de kerken van het dorpje Gellicum :



De Rooms - katholieke kerk (bovenste foto 's) en de Nederlands - Hervormde Kerk (onderste foto)












Zonder jas .. het leek op een zwoele zomeravond.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Gorillafamilie 's

rondje rijp, 17 januari 2013